GURU SEBAGAI PEMIMPINAN PENDIDIKAN DALAM MENGEMBANGKAN ENERGI BELAJAR PESERTA DIDIK DALAM PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM
DOI:
https://doi.org/10.37301/jcp.v2i1.4282Abstrak
The energy of learning education religius islamic of the student need to developed since the was a child elementry school. Teacher as the leader own a central role in developing the energy. The strategy to achieve the energy is to formulate the program, creating supporting resources, physical health, fun good relation among student and teacher, proving various types of activities and giving the experiences as the process of energy improvement.
Key Words: teacher, educational leadership, learning energy, learning strategies,student.
##submission.downloads##
Diterbitkan
2020-06-24
Terbitan
Bagian
Articles Jurnal Cerdas Proklamator
Lisensi
Pemberitahuan Hak Cipta
Jurnal Cerdas Proklamator bebas diakses oleh siapapun dengan menggunakan kebijakan akses terbuka. Hal penerbitan dilindungi oleh undang-undang.
Lisensi
Penggunaan artikel yang non-komersial akan diatur oleh lisensi Atribusi Creative Commons seperti yang saat ini ditampilkan pada Atribusi Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International.