STUDY ON INFLUENCE FACTORS INTERNAL COMPETITIVENESS REAL ESTATE OF CORPORATE IN WEST SUMATRA
Abstract
Syafinal¹, Zaidir1², M.Nursyaifi Yulius¹
¹Civil Engineering Program, Postgraduate of Bung Hatta University
²Civil Engineering Program, Postgraduate of Andalas University
Email: syafinal_akbar@yahoo.co.id
ABSTRACT
Competition in real estate in West Sumatra the day is becoming increasingly competitive. This makes the company must think to have a strategy to cope with the competition on the internal and external conditions to remain grounded in the vision of the company. Seeing the condition of the existing research is intended to collect information on the factors that influence the success of the business in achieving maximum performance. The company's performance is outlined into six dimensions, namely Company Profits, Increasing Number of Clients, Number of Job, Improved Information Systems Technology, Increasing Number of Employees Equipment and Skills Improvement. While the factors that allegedly based on three parameters with a description of the variables that are formed by 24 variables, these factors Management, Human Resource Factors, and Financial Factors Equipment/Machinery. Through descriptive and inferential statistical analysis using the approach of factor analysis and multiple linear regression, we obtained several dominant factors that affect the performance of the six dimensions mentioned, the low moral and ethical standards (X14), the nature of the haughty and superior leader (X3), poor quality of work (X12) and lack of employee commitment (X19). Four variable is determined from the value of the correlation coefficient exceeds the standard value of 0.4. From the analysis carried out to a number of recommendations that enables carried forward the need for a outcome indicators and performance indicators along with the trigger strategy map in accordance with the vision, mission, internal aspect and an external aspect
Keywords:
Performance of the real estate business, Factor Management, Human Resources, Finance and Equipment / Machinery, outcome indicators and indicators of performance triggers
KAJIAN PENGARUH FAKTOR INTERNAL TERHADAP DAYA
SAING PERUSAHAAN REAL ESTATE DI SUMATERA BARAT
Syafinal¹, Zaidir1², M.Nursyaifi Yulius¹
¹Program Studi Teknik Sipil, Program Pascasarjana Universitas Bung Hatta
2Jurusan Teknik Sipil, Fakultas Teknik Universitas Andalas
Email: syafinal_akbar@yahoo.co.id
ABSTRAK
Persaingan bisnis real estate di Sumatera Barat semakin hari menjadi semakin kompetitif.
Hal ini membuat perusahaan harus berfikir untuk memiliki sebuah strategi yang tepat
untuk mengatasi persaingan pada kondisi eksternal maupun internal dengan tetap berpijak
pada visi perusahaan. Melihat kondisi yang ada maka penelitian ini dimaksudkan untuk
menggali informasi tentang faktor-faktor yang mempengaruhi keberhasilan bisnis ini
dalam pencapaian kinerja yang maksimal. Kinerja perusahaan yang dimaksud diuraikan
kedalam enam dimensi, yaitu Keuntungan Perusahaan, Peningkatan Jumlah Klien,
Jumlah Perolehan Pekerjaan, Peningkatan Teknologi Sistem Informasi, Peningkatan
Jumlah Peralatan dan Peningkatan Keahlian Karyawan. Sementara faktor-faktor yang
diduga didasari pada tiga parameter dengan uraian variabel yang terbentuk sebanyak 24
variabel, faktor-faktor tersebut adalah Faktor Manajemen, Faktor Sumber daya Manusia,
Faktor Keuangan dan Faktor Peralatan/Mesin. Melalui analisis statistik deskriptif dan
inferensial dengan menggunakan pendekatan analisis faktor dan regresi linear berganda,
maka diperoleh beberapa faktor yang dominan berpengaruh pada enam dimensi kinerja
dimaksud, yaitu rendahnya moral dan standar etika (X14), sifat pemimpin yang angkuh
dan superior (X3), buruknya kualitas kerja (X12) dan kurangnya komitmen karyawan
(X19). Empat variabel dimaksud ditentukan dari nilai koefisien korelasi yang melebih
nilai standar 0,4. Dari hasil analisis yang dilakukan dapat ditarik beberapa rekomendasi
yang memungkinkan dilaksanakan kedepan yaitu perlu adanya rancangan indikator hasil
dan indikator pemicu kinerja berserta peta strategi yang sesuai dengan visi, misi, aspek
internal dan aspek eksternal
Kata Kunci : Kinerja bisnis real estate, Faktor Manajemen, Sumber daya Manusia,
Keuangan dan Peralatan/Mesin, indikator hasil dan indikator pemicu kinerja